About Us

“ژئومارکتینگ” “GeoMarketing“

تجارت مکان مبنا زیما ؟؟؟

و اما ژئومارکتینگ،

در یک تعریف ساده می‌‌توان ژئومارکتینگ را علم تجارت بر مبنای مکان نامید. برای درک بهتر این حوزه از علم باید ابتدا به ریشه این واژه بپردازیم. واژه ژئومارکتینگ از دو بخش ژئو (Geo) به معنای زمین و مارکتینگ (Marketing) تشکیل شده است. ما معتقدیم مارکتینگ همه چیز است به این معنا که تمامی اتفاقاتی که در محیط اطراف ما رخ میدهد و در نتیجه آن، محصول، ارزش یا خدمتی مبادله می‌‌شود را مارکت و فرایند انجام آن را مارکتینگ می‌‌نامیم.
در بسیاری از منابع به اشتباه ژئومارکتینگ را به‌‌عنوان یک ابزار معرفی می‌‌کنند، ولی ما معتقدیم که ژئومارکتینگ یک دانش است که مانند سایر علوم به ابزارهایی برای دست‌‌یابی حداکثر کارایی مجهز شده است.
رسالت ژئومارکتینگ ایجاد تغییر در فرایند‌‌های مدیریت کسب و کار در بازار و گذر از روش های سلیقه‌‌ای و فرد‌‌گرایانه و تبدیل آن به روش‌‌هایی برپایه دانش صحیح از بازار است. نقطه عطف این دانش استفاده از عنصر مکان در تمامی فرآیند‌‌ها می‌‌باشد. به بیان ساده تر ژئومارکتینگ به تمامی سوالاتی که با واژه “کجا” پرسیده می‌‌شوند پاسخی دقیق ارائه می‌‌دهد. اجازه دهید با چند مثال موضوع را روشن‌‌تر کنیم:
در کجا کسب‌‌و‌‌کار و شعب خود را راه‌‌اندازی کنیم؟
در کجا کسب‌‌و‌‌کار خود را گسترش دهیم؟
قلمرو و کسب‌‌و‌‌کار شما در کجا قرار دارد؟
رقبای شما در کجای بازار فعالیت دارند؟
تبلیغات خود را در کجا متمرکز کنید؟
مشتریان هدف شما کجا هستند؟
و  . . .
در ژئومارکتینگ به این سوالات و بسیاری از سوالات از این دست دست پاسخی صحیح، دقیق و قابل اتکاء ارائه خواهد شد.

و اما زیما،

این واژه خوش‌‌آهنگ در فرهنگ اوستایی به معنای “زمین و هرچه در آن است” می‌‌باشد. همانگونه که پیش‌‌تر بیان شد حوزه فعالیت ما ژئومارکتینگ است، ما اسم گروه خود را زیما گذاشته‌‌ایم. زیما را به این علت برگزیدیم زیرا به معنای حیات جاودانه و زندگی است و همچنین در جهت تاکید بر حفاظت از زمینی که در آن زیست می‌‌کنیم. تجارت و داد‌‌و‌‌ستد در بازار با استفاده از دانش ژئومارکتینگ را به علت بهینه‌‌سازی فرایند‌‌های بازار، کاهش هزینه‌‌ها و مدیریت منابع به نوعی سیانت از محیط زیست و زمین می‌‌دانیم.

و اما نماد،

ما در گروه زیما نماد لک‌‌لک، پرنده ای بلند‌‌پرواز که همیشه به‌‌دنبال بهترین و مناسب‌‌ترین مکان، طول و عرض جغرافیایی را درمی‌‌نوردد را برگزیدیم زیرا خود نمادی از ژئومارکتینگ است. لک‌‌لک سمبل دوستی انسان و طبیعت است. این پرنده شانس بهترین مکان را به دهان گرفته و آزادانه شما را با خود به اوج می‌‌برد. لک‌‌لک با روش زندگی فیلسوفانه منسوب به توانایی‌‌های بالای عقلانی و هوش و سمبل تولد و جوان شدن، دانش اجدادی و فرد خلاق و نظری است. باشد که این پرنده پرقدرت روح تازه‌‌ای در کالبد کسب‌‌و‌‌کار شما بدمد…

ZIMA

GEOMARKETING

گروه زیما ژئومارکتینگ

تیم ما متشکل از کارشناسان زبده و با‌‌تجربه در علوم جغرافیایی و مارکتینگ، فعالیت خود را از سال 1395 در شیراز آغاز نموده و ‌‌اکنون به‌‌عنوان یک واحد فناور در پارک علم‌‌ و فناوری فارس مشغول به فعالیت در حوزه ژئومارکتینگ هستیم. ما مفتخریم که گروه زیما ژئومارکتینگ برای اولین بار در ایران در‌‌جهت استفاده از ژئومارکتینگ به صورت تجاری و کاربردی گام برداشته است. ما در گروه زیما به عنوان پیشگام دانش ژئومارکتینگ در بازار ایران رسالت خود را رشد و توسعه کسب‌‌وکار‌‌های حوزه‌‌های مختلف بازار ایران از طریق فرایند‌‌های علمی و تخصصی می‌‌دانیم و معتقدیم که شما در حقیقت شرکای تجاری شرکت “تجارت مکان مبنا زیما” هستید.

همه چیز است
همه چیز دارد
پس همه چیز است