چرا ژئومارکتینگ؟

آیا همیشه مربوط به این سوال است؟

"کجا ؟؟؟"

تحلیل‌‌های مکانی به وسیله دانش ژئومارکتینگ و نرم‌‌افزارهای آن باعث شفافیت فعالیت‌‌های بازاری می‌‌شود و به شما این امکان را می‌‌دهد تا تصمیم‌‌های استراتژیک کسب و کار خود را بر اساس اطلاعات و دانش تخصصی کامل و مشخص اتخاذ کنید.

ژئومارکتینگ چیست؟

ژئومارکتینگ به پرسش‌‌ها در محدوده مکانی حوزه فعالیت شرکت شما پاسخ می‌‌دهد. در واقع داده‌‌های مکانی کلید است. ژئومارکتینگ به شما اجازه می‌‌دهد تا مارکت خود را تجزیه و تحلیل و بررسی کنید و شرکت خود را در یک مقیاس کوچک در کل بازار ترسیم و بررسی کنید.

پایه ژئومارکتینگ داده‌‌ها و اطلاعات داخلی و خارجی است که منبع مکانی دارند. این اطلاعات مکانی به کمک سامانه اطلاعات جغرافیایی (GIS) و به‌‌وسیله نقشه‌‌های دیجیتالی استفاده و تجزیه و تحلیل می شوند.

ژئومارکتینگ به این شکل امکان برنامه‌‌ریزی، پیاده‌‌سازی و گزارش‌‌گیری از فعالیت‌‌های بازار را برای کسب و کار‌‌ها میسر می‌‌کند. گسترش، فروش، بازاریابی و گزارش‌‌گیری، محدوده‌‌های اولیه نرم‌‌افزار برای تشکیل سیستم ژئومارکتینگ می‌‌باشند.

1

80% تمام اطلاعات یک شرکت منبع مکانی دارند.

2

بدون عامل مکان شرکت‌‌ها هیج‌‌گاه شناخت صحیح و دقیقی از بازار و مشتریان هدف را بدست نمی‌‌آورند

چرا ژئومارکتینگ؟

3

ژئومارکتینگ بهترین ابزار شرکت‌‌ها برای رسیدن به مشتریان هدف می‌‌باشد

4

همیشه یک نقشه بیشتر از 1000 کلمه حرف می‌‌زند

شش مزیتهای ژئومارکتینگ

یا چرا ژئومارکتینگ جواب می‌‌دهد؟

تنوع و حجم زیاد تصمیم‌‌های کاری شرکت‌‌ها، باعث افزایش اهمیت سوالات مکانی خواهد شد. فرآیندهای ژئومارکتینگ به شما این امکان را می‌‌دهد، که هدایت همه جانبه فرایند‌‌های بازار و آنالیز داده‌‌ها را خودتان کنترل کنید، علاوه ‌‌بر آن، اطلاعات مکانی به شما اجازه می‌‌دهند تا روابط را تشخیص دهید و بر اساس آن فرایند‌‌های خود را مدیریت کنید.

قدرت فرآیند ژئومارکتینگ از کار با انواع متفاوت داده‌‌های مکانی و تجزیه و تحلیل آنها نشئت می‌‌گیرد.

اهمیت این موضوع جایی خود را نشان می‌‌دهد که حجم زیادی از اطلاعات متفاوت وارد شرکت می‌‌شود و تجذیه و تحلیل آن توسط کاربر امری پیچیده و زمان‌‌بر است.

ژئومارکتینگ داده‌‌های شرکت شما را با مختصات و اطلاعات بازار و گروه‌‌های هدف شما غنی می‌‌کند و در‌‌ نتیجه ارزش و پتانسیل استفاده از داده‌‌های شرکت افزایش می‌‌یابد.

ژئومارکتینگ با امکان قابلیت ویرایش داده‌‌های مکانی موجود و داده‌‌های شرکت، اطلاعات جدیدی تولید می‌‌کند.

در ژئومارکتینگ متدها و مدل‌‌های به کار رفته می‌‌تواند منحصر به همان شرکت باشد. انعطاف زیاد نرم‌‌افزارهای ژئومارکتینگ به شرکت شما امکان دسترسی به طیف وسیع و متنوعی از خدمات مخصوص به خود شما را می‌‌دهد و در‌‌نتیجه امکان شخصی سازی را برای شما محیا می‌‌سازد

ژئومارکتینگ می‌‌تواند در فازهای مختلفی از فرآیندهای تصمیم‌‌گیری شرکت به کار گرفته شود؛ برای مثال، مدیریت مکانی:

  • دسترسی به موقعیت‌‌های بالقوه
  • تجزیه و تحلیل موقعیت شعب
  • یافتن گزینه‌‌های ممکن جایگزین یا جدید برای موقعیت شعب 
  • برنامه‌‌ریزی منطقه‌‌ای مارکتینگ و فعالیت‌‌های فروش

چرا باید از ژئومارکتینگ استفاده کنم؟

تحلیل‌‌های مکانی و گسترش آن‌‌ها

تحلیل‌‌های مکانی

شما با فرآیند ژئومارکتینگ مناسب می‌‌توانید به پتانسیل‌‌های مکان‌‌ها و محیط‌‌های پایه آن بر اساس فاکتورهای منحصر به فرد خود دسترسی داشته‌‌باشید. نتایج به شما کمک می‌‌کند تا به سرعت به بهترین آفرها همراه با مکان دقیق آن دسترسی داشته باشید.

تحلیل و مقایسه موقعیت‌‌های شعب

ژئومارکتینگ با استفاده از مدل‌‌های امتیازدهی به شما اجازه می‌‌دهد تا موقعیت شعب مختلف را به شکل عینی با یکدیگر مقایسه کنید. فاکتورهای مرتبط با مکان استانداردسازی شده و به هر موقعیت بر اساس شرایط و خواص آن امتازدهی می‌‌شود. این تحلیل‌‌ها به شما اجازه خواهند داد تا سودآوری و پایداری آینده هر کدام از شعب را ارزیابی کنید.

بهینه‌‌سازی و بازسازی موقعیت شعب

تحلیل‌‌های ژئومارکتینگ به شرکت‌‌ها برای رسیدن به بهترین شبکه شعب ممکن با تخصیص مشتریان مطلوب، کمک می‌‌کند. این هدف برای شبکه سراسری کشوری برنامه‌‌ریزی شده است تا مشتریان بتوانند بدون طی مسافت طولانی و در کمترین زمان ممکن خرید کنند. تابع تخصیص مکان برای رسیدن به هدف کمک خواهد کرد.

پیش‌‌بینی فروش

تحلیل‌‌های ژئومارکتینگ در طی روند‌‌های زمانی به شما این امکان را می‌‌دهد که فعالیت‌‌های آینده و همچنین درآمد‌‌های شرکت را پیش‌‌بینی کنید

چرا باید از ژئومارکتینگ استفاده کنم؟

آنالیز بازارها و مشتریان

تحلیل پتانسیل مارکت

تجزیه و تحلیل‌‌های ژئومارکتینگ با داده‌‌های تجاری و صنعتی خاص به سادگی امکان شناسایی نقاط قوت و ضعف موقعیتی شعب و همچنین قلمروهای فروش را به ‌‌شما می‌‌دهد.

شناسایی گروه‌‌های هدف

ژئومارکتینگ این امکان را به شما می‌‌دهد که مشتریان هدف محصولات و خدمات خود را به صورت مکانی شناسایی کنید. نرم‌‌افزار GIS کار تجسم و ارزیابی مناطق را با نقشه انجام می‌‌دهد.

تجسم مشتریان و درآمدها

شما پاسخ‌‌هایی برای این سوالات خواهید یافت:
• چگونه باید بین مشتریان و فروش ارتباط برقرار کرد؟
• سهم منطقه‌‌ای مارکت من چیست؟
• فرصت‌‌های ما برای رشد کجاست؟

تحلیل‌‌های رقابتی

تحلیل‌‌های مکانی رقابت، قسمت بسیار مهمی از هر تحلیل مارکتی می‌‌باشد. تحلیل‌‌های رقابتی به شما کمک می‌‌کند تا به درستی به پتانسیل‌‌های فروش خود دست یابید و بتوانید فعالیت‌‌های فروش خود را مدیریت کنید.

چرا باید از ژئومارکتینگ استفاده کنم؟

برنامه‌‌ریزی رسانه

رسیدن به گروه‌‌های هدف

ژئومارکتینگ کمک می‌‌کند تا مخاطبان هدف خود را بر اساس مشخصات و مکان آن‌‌ها شناسایی کنید. سپس شما می‌‌توانید رسانه‌‌ای که به شما تبلیغاتی با کمترین مخاطب غیر هدف را پیشنهاد می‌‌دهد، انتخاب کنید و شما می‌‌توانید تبلیغاتی موثر و هدفمند را با توجه به مخاطبین هدف خود ارائه دهید.

بهینه‌‌سازی مارکتینگ منطقه‌‌ای

مارکتینگ منطقه‌‌ای خود را فقط در حوزه واقعی شعب خود یا مکان‌‌های فروش خود در منطقه هدایت کنید. ژئومارکتینگ به شما می‌‌گوید این مکان دقیقا کجاست

کنترل مکانی کمپین‌‌های تبلیغاتی

اگر فروش شما ثابت و آنلاین است، بنابراین مارکتینگ شما چند رسانه‌‌ای خواهد بود. ژئومارکتینگ کمک می‌‌کند تا بازار بالقوه از کانال‌‌های فروش مختلف را با رویکرد چند رسانه‌‌ای شناسایی کنید.

چرا باید از ژئومارکتینگ استفاده کنم؟

برنامه‌‌ریزی و کنترل فروش

برنامه‌‌ریزی قلمروهای فروش

از ژئومارکتینگ می‌‌توان برای برنامه‌‌ریزی، تعیین یا تغییر قلمروهای فروش خود در کوتاه‌‌ترین زمان ممکن استفاده کرد. معیارها و ضوابط برای برنامه‌‌ریزی قلمروها می‌‌تواند شامل پتانسیل‌‌های بازار، سهم از بازار، فروش‌‌ها، تعداد مشتریان و اندازه یا میزان دسترسی به این قلمروها باشد.

گزارش فروش‌‌های منطقه‌‌ای

ژئومارکتینگ قادر است گزارش‌‌های فروش منطقه‌‌ای را بر اساس شاخص‌‌های عملکرد (KPI) ارائه دهد. مشتریان، فروش‌‌ها و داده‌‌های قلمروها در فرآیند ژئومارکتینگ ترکیب و توسط نقشه نمایش داده می‌‌شوند.
zima geomarketing

چه چیزهایی نیاز دارید تا با موفقیت از ژئومارکتینگ استفاده کنید؟

سه فاکتور حیاتی برای پذیرش و رسیدن به موفقیت در تحلیل‌‌های ژئومارکتینگ وجود دارد:

فقط با داده‌‌های به‌‌روز و صحیح به تحلیل‌‌های مفید خواهید رسید. این داده‌‌ها متشکل از صدها داده با مشخصاتی از سطوح مختلف مکانی و توصیفی، گروه‌‌های هدف، منافع و مشتریان می‌‌باشد.

 

علاوه بر داده‌‌های مناسب، شما به نرم‌‌افزار مناسب برای رسیدن به تحلیل‌‌های ژئومارکتینگ نیاز دارید. نرم‌‌افزار مناسب به شما اجازه می‌‌دهد تا به آسانی به نقشه‌‌های مارکت دسترسی داشته باشید و داده‌‌های شرکت خود را مشاهده کنید و از تحلیل‌‌های منحصر به فرد داده‌‌ها و شرکت خود گزارشات منحصر به خود تهیه نمایید.

 

ما، گروه زیما ژئومارکتینگ به شما تحلیل‌‌های ژئومارکتینگ سفارشی به همراه مشاوره و آموزش را پیشنهاد می‌‌کنیم. ما به شما آخرین متدهای ژئومارکتینگ به همراه نحوه استفاده صحیح از داده‌‌های شرکت خود را نشان خواهیم داد و به این طریق به رونق کسب و کار و همچنین به قدرت رقابت شما کمک خواهیم کرد.